پنج شنبه 30 خرداد 98
ساعت 6 غروب از قروه به سمت همدان حرکت کردیم، ماشین رو توی پارکینگ سینا همدان پارک کردیم و با تاکسی به سمت دره مراد بیگ حرکت کردیم، ابتدا قصد داشتیم وانت بگیریم که تقاضای 70 هزار تومن میکردن ولی با تاکسی که گرفتم فقط 20 هزار تومن دادیم.
با توجه به اینکه دیر شده بود با ماشین کوچه باغ ها را طی کردیم، حدود یک ربع به 9 حرکتمون رو از انتهای کوچه باغ های دره مراد بیگ به سمت پناهگاه شروع کردیم، از آخرین باری که یخچال اومده بودم چند سالی گذشته بود و مسیر رو خوب به یاد نداشتم، از چند نفر پرسه جو کردیم و ادامه دادیم،
هوا تاریک شده بود و در تاریکی شب کوهنوردی لذت دیگری دارد، با توجه به اینکه تعدادی دیگر از اعضای گروه صبح حرکت کرده بودند با ما تماس میگرفتن و گفتند به پیشوازتان می آییم، مسیر کنار رود را که تمام کردیم، درست ابتدای هزار پیچ دوستانمان را دیدیم که اگر نمی امدند شاید مسیر را به خوبی پیدا نمی کردیم و هزار پیچ را با هم صعود کردیم.
ساعت 12:15 به پناهگاه یخچال رسیدیم، پس از صرف شام بیرون پناهگاه خوابیدیم، هوا کمی سرد بود نمی توانستم بخوابم، پاهایم را داخل کوله ام کردم و کاپشن گرتکس را روی کیسه خوابم کشیدم، تازه داشتم از خواب لذت می بردم که گفتن بیدار بشین میریم قله. ساعت 5 صبح بیدار شدیم و رفتیم سمت قله، عکس گرفتیم و کمی تنقلات خوردیم و به پناهگاه برگشتیم، صبحانه خوردیم و بعد از جمع و جور کردن وسایل مسیر برگشت رو در پیش گرفتیم، ساعت 2 ظهر رسیدیم همدان، و از همدان به  قروه رفتیم،
کوهنوردی دیگر لذت سال های گذشته را برایم ندارد.